top of page
  • toniebroekhuijsen

Boek 'Propaganda' vertaald: in 2019 even actueel als in 1928


Dít is een boek waar we al even naar hebben uitgekeken: Propaganda. Want in een tijd dat radio nog een nieuw medium was, begreep auteur Edward L. Bernays 90 jaar geleden al hoe je grote groepen mensen kon beïnvloeden om producten te kopen, zelf in actie te komen voor een goed doel of politieke ideeën te omarmen. Propaganda is verrassend actueel, maar weet: Bernays schreef het in 1928. Tonie Broekhuijsen heeft het boek naar het Nederlands vertaald en onze conclusie is: ook anno 2019/2020 is Propaganda een absolute must-read voor iedereen in het vakgebied van communicatie, marketing, sales, public relations en media.

Speciaal voor de Ondernemer schreef hij verschillende columns over Propaganda en Edward Bernays. 


Oorspronkelijke gepubliceerd op:


https://www.deondernemer.nl/actueel/boek-propaganda-vertaald-in-2019-even-actueel-als-in-1928~1687553

3 weergaven0 opmerkingen
bottom of page