• toniebroekhuijsen

Propaganda (2): jij houdt van jou!

Mediaspecialist Tonie Broekhuijsen die Propaganda, hét klassieke handboek voor public relations, naar het Nederlands vertaalde, schrijft een aantal gastblogs voor De Ondernemer. Zijn tweede in deze serie: over de geboorte van public relations 100 jaar geleden en het effect op onze tijd.

Hij is voor de meesten van ons een grote onbekende. En toch heeft hij, als geen ander, een grote stempel gedrukt op onze huidige manier van leven. Op de marketing, reclame en media van vandaag; het bestuderen en beïnvloeden van consumenten, en de manier waarop er tot op de dag van vandaag politiek wordt bedreven.


Dagelijks worden we overspoeld door een kakofonie van berichten. Bedrijven, instellingen, politieke partijen en overheden bestoken ons via alle mogelijke media. Van uithangborden tot gesponsorde e-mails, van ongevraagde telefoontjes tot Facebook-berichten. Je hoeft er geen moeite voor te doen: je brievenbus wordt vanzelf gevuld. Loop door een winkelstraat. Zet de televisie aan. Klap je laptop open of begin te swipen op je telefoon. Koop dit. Abonneer je hierop. Verzeker je goed. Ga sporten. Val af. Neem mee, want gratis. Kom binnen. 131 mensen gingen jou al voor… Laat je verrassen. Wist je dat… Kijk om je heen. App niet in de auto. Sta eens vaker stil bij… Geniet!


Lees hier verder: 

https://www.deondernemer.nl/actueel/boek-propaganda-jij-houdt-van-jou~1711299

0 keer bekeken
© 2020 The Social Newsroom
The Social Newsroom logo_edited.jpg